Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
Turn-Based Game – Geïnspireerd op Pokémon
Soort project
Game Design, 3D Animatie
Datum
2016
Uitdaging
Ik wilde zelf een turn-based game ontwikkelen, geïnspireerd op het vechtsysteem van Pokémon. De uitdaging lag in het combineren van gameplay-logica, animatie en strategie, gebouwd in Unity.
Aanpak
De game is ontwikkeld in Unity met behulp van C#. Spelers kunnen elk drie Pokémon inzetten. Per beurt mag een Pokémon twee keer bewegen. Als een tegenstander binnen bereik is, kan hij worden aangevallen. De effectiviteit van een aanval hangt af van het type Pokémon. Daarbij verliest de tegenstander HP, en de aanvaller PP. Het spel is afgelopen zodra alle Pokémon van een speler zijn verslagen.
Voor de animaties heb ik zelf de Pokémon gemodelleerd en geanimeerd in Maya, met animaties zoals lopen, aanvallen en verschijnen (spawning).
Resultaat
Het resultaat is een werkende turn-based game met strategische elementen, geanimeerde personages en een duidelijke spelstructuur. Dit project combineert technische kennis (C#), game design en 3D-animatie.










